آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آبکاری پلاستیک و تفاوت عمده آن با آبکاری فلزات

میان آبکاری فلزات و پلاستیک ها تفاوت هایی به چشم می خورد. اما اصلی ترین تفات ها به سبب نوع جنس پلاستیک ها می باشد. پلاستیک ها کاتد نیستند و همین امر می تواند در ابکاری الکتریکی مشکل ایجاد کند. در چنین مواردی نمونه در ابتدا به کاتد تبدیل می شود و سپس جریان الکتریکی از آن می گذرد و آبکاری صورت می گیرد. اما برای آبکاری قطعات پلاستیکی می توان از پوشش کروم استفاده کرد. این پوشش بر روی سطوح می تواند زیبایی چشم نوازی داشته باشد. البته باید دقت داشته باشید تا این سطوح به خوبی تراشیده شده باشند و عملا صاف و بدون نقص باشند. این پوشش به سبب همین زیبایی ای که برای محصولات به ارمغان می آورد، کاربرد و دامنه مصرفی وسیعی دارد. برای آبکاری یک محصول پلاستیکی بعد از شکل دهی کالا باید به متالیزه کردن محصول پرداخت. در واقع این اقدام صورت می گیرد تا محصول در حین آبکاری چسبندگی بالاتری از خودش نشان دهد.

آبکاری پلاستیک

 مراحل آبکاری را می توان به مانند زیر توجیه کرد. در مرحله اول جنس مورد نظر باید پاکسازی شود و از هر آلودگی به دور باشد.

در این مرحله حتی اثر انگشت شما نباید بر روی قطعه باشد. در مرحله بعدی باید محصول را برای نقاومت بیشتر در مقابل سخت کاری ها در ظرف حلال قرار دارد. مراحل بعدی این فرآیند شامل خشن کاری، تهویه، خنثی سازی، فعالسازی، سرعت دهی و البته استحمام می شود. در مرحله آخر که استحمام محصول است محصول در ظرف پوشش فلزی خود قرار می گیرد. که البته این محصول فلزی ثابت نیست و بسته به نوع محصول متفاوت است. طلا به سبب قیمت بالایی که دارد معمولا برای تولید محصولات زینتی گزینه مناسبی نمی باشد. اما از این فلز می توان برای پوشش این محصولات استفاده کرد. پوشش طلا می تواند به صرفه تر از تولید محصولات طلا باشد. 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی