آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۹ ب.ظ

روش های متداول باروری اسپرم

بررسی اجمالی
مردانی که نگرانی های باروری دارند، مانند مشکل در باردار شدن، یا تمایل به جلوگیری از بارداری دائمی، باید با اورولوژیست خود در مورد گزینه ها صحبت کنند. روش های باروری برای کمک به مردانی که قادر به انزال اسپرم سالم نیستند در دسترس هستند.

روش های بازیابی اسپرم، که شامل رویکردهای مختلف برای آسپیراسیون اسپرم و استخراج اسپرم با جراحی است، برای برداشت اسپرم سالم از بیضه ها انجام می شود. مراحل به دقت زمان بندی می شوند تا با چرخه لقاح آزمایشگاهی (IVF) یا برداشت تخمک های شریک زن همزمان شود.

ناباروری

مردانی که به دلیل آسیب نخاعی یا سایر مشکلات نمی توانند انزال کنند، ممکن است از دو روش درمانی بهره مند شوند: تحریک ارتعاشی آلت تناسلی یا انزال الکتریکی. این تکنیک های باروری غیر تهاجمی از ارتعاشات یا تحریک الکتریکی برای انزال سریع استفاده می کنند تا بتوان اسپرم های سالم را جمع آوری کرد.

اگر به جای آن هدف جلوگیری از بارداری باشد، روشی به نام وازکتومی معمولاً می‌تواند در مطب پزشک با بی‌حسی موضعی انجام شود. این یک شکل بسیار مؤثر از کنترل بارداری است، زمانی که پزشک موفقیت آن را تأیید کرد. روش‌های معکوس وازکتومی برای مردانی که نظرشان تغییر می‌کند و می‌خواهند باروری را بازگردانند - یا برای درصد بسیار کمی از مردانی که وازکتومی برای آنها درد مداوم ایجاد می‌کند، در دسترس است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۱ ، ۲۲:۰۹
سعید طحانی
پنجشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۶ ب.ظ

نکات کلیدی در مورد ناباروری مردان

ناباروری مردان به این معناست که مرد قادر به شروع بارداری با همسر خود نیست.
ناباروری مردان می تواند دلایل زیادی داشته باشد. ممکن است شما اسپرم کافی یا اسپرم سالم تولید نکنید. ممکن است یک مشکل ژنتیکی مانند فیبروز کیستیک داشته باشید. ممکن است در دستگاه تناسلی خود انسداد داشته باشید.
اگر عفونت‌های تناسلی، آسیب به بیضه‌ها یا بلوغ زودرس یا دیررس داشته باشید، ممکن است احتمال ناباروری مردانه در شما افزایش یابد.
درمان بستگی به این دارد که چه چیزی باعث ناباروری شما شده است. درمان ها شامل لقاح مصنوعی، داروها و جراحی است.
مراحل بعدی


نکاتی که به شما کمک می کند از بازدید از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بیشترین بهره را ببرید:

دلیل بازدید خود را بدانید و بدانید که چه اتفاقی می‌افتد.
قبل از بازدید، سؤالاتی را که می خواهید به آنها پاسخ دهید، یادداشت کنید.
شخصی را با خود بیاورید تا به شما کمک کند سؤال بپرسید و آنچه را که ارائه دهنده به شما می گوید به خاطر بسپارید.
در ویزیت، نام تشخیص جدید و هر گونه دارو، درمان یا آزمایش جدید را یادداشت کنید. همچنین هر دستورالعمل جدیدی که ارائه دهنده به شما می دهد را یادداشت کنید.
بدانید که چرا یک دارو یا درمان جدید تجویز می شود و چگونه به شما کمک می کند. همچنین بدانید که چه عوارضی دارد.
بپرسید که آیا بیماری شما به روش های دیگری قابل درمان است یا خیر.
بدانید چرا یک آزمایش یا روش توصیه می شود و نتایج چه معنایی می تواند داشته باشد.
بدانید اگر دارو را مصرف نمی کنید یا آزمایش یا روش انجام نمی دهید چه انتظاری دارید.
اگر قرار ملاقات بعدی دارید، تاریخ، زمان و هدف آن بازدید را یادداشت کنید.
بدانید اگر سوالی دارید چگونه می توانید با ارائه دهنده خود تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۱ ، ۲۲:۰۶
سعید طحانی
جمعه, ۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰ ب.ظ

علائم ناباروری مردان چیست؟

اگر همسرتان پس از یک سال تلاش باردار نشده باشد، ممکن است ناباروری مردانه داشته باشید. این یعنی 1 سال رابطه جنسی منظم بدون هیچ گونه کنترل بارداری.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما هم شما و هم همسرتان را برای یافتن علت ناباروری آزمایش می کند.

ناباروری مردان چگونه تشخیص داده می شود؟
ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما سابقه سلامتی شما را بررسی می کند و یک معاینه فیزیکی انجام می دهد. سایر آزمایشات برای ناباروری مردان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تعداد اسپرم (تجزیه و تحلیل مایع منی). حداقل 2 نمونه منی در روزهای جداگانه گرفته می شود. ارائه دهنده شما منی و اسپرم را برای بسیاری از چیزها بررسی می کند. این موارد شامل مقدار مایع منی، میزان یکنواختی و اسیدی بودن آن است. او همچنین به تعداد اسپرم‌هایی که می‌سازید، چقدر خوب حرکت می‌کنند و چه شکلی هستند نگاه می‌کند.
آزمایشات خون ارائه دهنده شما ممکن است از آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون و رد سایر مشکلات استفاده کند.
تست های دیگر ارائه دهنده شما این آزمایش ها را برای یافتن علت نقص اسپرم یا مشکلات سلامتی دستگاه تناسلی مردانه انجام می دهد. به عنوان مثال، آزمایش‌های تصویربرداری مانند سونوگرافی ممکن است برای بررسی بیضه‌ها، رگ‌های خونی و ساختارهای داخل کیسه بیضه استفاده شود.
بیوپسی بیضه. اگر تجزیه و تحلیل مایع منی نشان دهد که شما فقط چند اسپرم دارید یا هیچ اسپرمی ندارید، پزشک ممکن است یک قطعه کوچک از بافت (بیوپسی) را از هر بیضه خارج کند. نمونه زیر میکروسکوپ بررسی می شود.
ناباروری مردان چگونه درمان می شود؟
درمان بستگی به این دارد که چه چیزی باعث ناباروری شما شده است.

ناباروری

کمک به باروری
این درمان شامل کمک به همسرتان برای باردار شدن است. این ممکن است از طریق:

تلقیح مصنوعی. این روش تعداد زیادی اسپرم سالم را در ورودی دهانه رحم یا درست داخل رحم همسر قرار می دهد. سپس اسپرم می تواند راه خود را به لوله های فالوپ باز کند.
IVF، GIFT، و تکنیک های دیگر. لقاح آزمایشگاهی (IVF) و انتقال گامت به داخل فالوپ (GIFT) مانند لقاح مصنوعی عمل می کند. ارائه دهنده شما اسپرم شما را جمع آوری می کند. سپس او تخمک های همسرتان را با مقدار زیادی اسپرم با کیفیت بالا مخلوط می کند. او ممکن است تخمک و اسپرم را در آزمایشگاه یا در لوله فالوپ شریک زندگی شما مخلوط کند.
تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم (ICSI). ارائه دهنده شما تنها یک اسپرم را به تخمک تزریق می کند. سپس لقاح در زیر میکروسکوپ انجام می شود. ارائه دهنده شما تخمک بارور شده را در رحم همسرتان قرار می دهد.
دارو
در صورت داشتن اختلال هورمونی که باعث ناباروری شما می شود، درمان هورمونی ممکن است به شما کمک کند. عدم تعادل هورمونی می تواند بر نحوه رشد اسپرم تأثیر بگذارد. آنها ممکن است به دلیل مشکل در نحوه تعامل هیپوتالاموس، غده هیپوفیز و بیضه ها ایجاد شوند. درمان ممکن است شامل درمان با گنادوتروپین یا آنتی بیوتیک باشد.

عمل جراحی
ارائه دهنده شما ممکن است از جراحی برای رفع مشکلاتی که مانع از ساخت، بلوغ یا انزال اسپرم می شود، استفاده کند. جراحی برای برداشتن وریدهای پیچ خورده و متورم در کیسه بیضه (واریکوسل) گاهی اوقات می تواند کیفیت اسپرم را بهبود بخشد.

در مورد هر گونه سوال یا نگرانی در مورد وضعیت خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۰۱ ، ۲۲:۰۰
سعید طحانی
جمعه, ۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۰۰ ب.ظ

ناباروری مردان چیست؟

ناباروری یک بیماری دستگاه تناسلی است. باعث می شود فرد نتواند بچه دار شود. این می تواند یک مرد، یک زن یا هر دو را تحت تاثیر قرار دهد. ناباروری مردان به این معنی است که مرد در سیستم تولید مثل خود مشکل دارد. این بدان معناست که شما نمی توانید بارداری را با همسر خود شروع کنید.

علت ناباروری مردان چیست؟
تولید مثل طبیعی مرد به چیزهای مختلفی بستگی دارد.

شما باید بتوانید:

اسپرم سالمی بسازید که بتواند تخمک را بارور کند
نعوظ داشته باشید و انزال کنید تا اسپرم به تخمک برسد
مشکلات هر یک از اینها ممکن است به معنای ناباروری باشد. در زیر به برخی از دلایل اصلی ناباروری مردان اشاره شده است.

ناباروری

اختلالات اسپرم
مشکلات تولید اسپرم سالم شایع ترین علل ناباروری مردان است. اسپرم ممکن است نابالغ باشد، شکل غیرعادی داشته باشد یا قادر به شنا نباشد. در برخی موارد ممکن است اسپرم کافی نداشته باشید. یا ممکن است هیچ اسپرمی تولید نکنید. این مشکل ممکن است ناشی از شرایط مختلف باشد، از جمله:

عفونت یا شرایط التهابی. یک مثال عفونت با ویروس اوریون پس از بلوغ است.
مشکلات هورمونی یا غده هیپوفیز
مشکلات ایمنی که در آن آنتی بادی علیه اسپرم خود می سازید
عوامل محیطی و سبک زندگی اینها عبارتند از مصرف تنباکو، مصرف زیاد الکل، استفاده از ماری جوانا یا استروئیدها، یا قرار گرفتن در معرض سموم.
بیماری های ژنتیکی مانند فیبروز کیستیک یا هموکروماتوز
مشکلات ساختاری
هر چیزی که دستگاه تناسلی را مسدود کند می تواند جریان مایع منی را متوقف کند. این می تواند یک نقص ژنتیکی یا مادرزادی باشد. عفونت یا التهاب ناشی از یک بیماری مقاربتی نیز می تواند منی را مسدود کند. علل دیگر شامل بافت اسکار ناشی از جراحی یا پیچ خوردگی وریدهای متورم در کیسه بیضه است.

عوامل دیگر
سایر عوامل ممکن است شامل اختلال نعوظ یا انزال زودرس باشد. بیماری های کبدی یا کلیوی یا درمان اختلالات تشنج نمونه هایی از مشکلاتی هستند که می توانند باعث ناباروری شوند.

چه کسانی در خطر ناباروری مردان هستند؟
در صورت داشتن موارد زیر ممکن است احتمال ناباروری مردانه شما افزایش یابد:

التهاب قبلی پروستات یا عفونت های قبلی دستگاه تناسلی
آسیب یا پیچ خوردگی (پیچ خوردگی) بیضه ها
بلوغ زودرس یا دیررس
قرار گرفتن اندام تناسلی در معرض دمای بالا
ترمیم فتق
بیضه های نزول نکرده
همچنین در صورت مصرف داروهای تجویزی خاصی ممکن است در معرض خطر باشید. این داروها شامل داروهای زخم، پسوریازیس، افسردگی و فشار خون بالا است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۰۱ ، ۲۱:۰۰
سعید طحانی