آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۳۰ ب.ظ

بررسی مزایای pbx

اصول PBX
سیستم‌های مدرن PBX به ساده‌تر و قوی‌تر کردن ارتباطات سازمان کمک می‌کنند. در ابتدایی ترین سطح، یک PBX دستگاه های ارتباطی مانند هاب ها، سوئیچ ها، آداپتورهای تلفن، روترها و دستگاه های تلفن را به هم متصل می کند. اندازه و پیچیدگی با هر PBX متفاوت است. سیستم‌های PBX خانگی ساده‌ای وجود دارند که خط تلفن سنتی را به برنامه‌های میزبان ابری و همچنین سیستم‌های ارتباطات شرکتی پیچیده و گران‌قیمتی که متعلق به یک شرکت شخصی است ارتقا می‌دهند.

توجه: سانترال گاهی اوقات PABX (مبادله شعبه خودکار خصوصی) نوشته می شود. در حالی که اولین سیستم های سانترال نیاز به اپراتور انسانی داشتند، تقریباً تمام سیستم های سانترال مدرن در حال حاضر خودکار هستند. "PBX" هنوز هم رایج ترین اصطلاحی است که برای اشاره به این نوع سیستم استفاده می شود.

pbx

بسیاری از کارکردهای یک سیستم PBX


سیستم PBX استفاده از بیش از یک خط تلفن را در یک سازمان آسان و مقرون به صرفه می کند. با مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی، یک PBX این امکان را فراهم می‌کند که یک خط تلفن را به چندین خط خصوصی که با برنامه‌های داخلی (معمولاً شماره‌های 3 یا 4 رقمی اختصاص داده می‌شوند) مشخص می‌شوند، تقسیم شود. این نه تنها دسترسی مشتری را در یک دفتر از طریق یک شماره تلفن آسان می کند، بلکه به گروه ارتباط تلفنی داخلی رایگان نیز می دهد زیرا چندین خط تلفن منحصر به فرد دیگر الزامی نیست. سیستم های PBX همچنین ارتباطات VoIP را تقویت می کنند.

 

سیستم های PBX چهار وظیفه اصلی پردازش تماس را انجام می دهند:

 

بین مجموعه تلفن های دو کاربر ارتباط برقرار کنید.
اتصالات را تا زمانی که کاربران نیاز دارند حفظ کنید.
یک اتصال را بر اساس نیازهای کاربر قطع کنید.
ارائه اطلاعات به سازمان برای حسابداری و تجزیه و تحلیل.
اگرچه می‌توان فرض کرد که همه سانترال‌ها ویژگی‌های فوق را ارائه می‌دهند، اکثر سیستم‌های سانترال مدرن مجموعه کاملی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های تماس دیگر را ارائه می‌کنند (اگرچه هر PBX ممکن است در ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد متفاوت باشد). برخی از ویژگی های رایج PBX ارائه شده عبارتند از:

مدیریت تماس از طریق مسدود کردن تماس، ارسال تماس، ثبت تماس، انتقال تماس و انتظار تماس.
تجربه مشتری ساده با ضبط تماس، پست صوتی، تلفن گویا (پاسخ صوتی تعاملی) و DID (شماره گیری مستقیم به داخل). احوالپرسی سفارشی، پیام های خوش آمدگویی، و نگه داشتن موسیقی از دیگر ویژگی های مفیدی است که معمولاً با یک PBX ارائه می شود.
ارتباطات داخلی از طریق تماس های کنفرانسی و برنامه های داخلی.
اتصالات محلی به کاربران این امکان را می‌دهد تا شماره‌های محلی را در شهرهایی که حضور فیزیکی ندارند داشته باشند و «دفاتر مجازی» را در هر مکانی فعال می‌کنند.


IP-PBX چیست؟


ورود تلفن IP (VoIP) تغییرات زیادی در مورد PBX ایجاد کرد. در حالی که سیستم‌های PBX در ابتدا آنالوگ بودند و بر روی خطوط تلفن و سوئیچ‌ها ساخته می‌شدند، سیستم‌های IP-PBX از فناوری VoIP و شبکه‌های IP برای انتقال تماس‌ها استفاده می‌کنند.

IP-PBX طعم ترجیحی سانترال مدرن است که تماس ها را بین یک کاربر VoIP و یک کاربر تلفن سنتی یا بین دو کاربر استاندارد تلفن تغییر می دهد. سیستم های IP-PBX نه تنها دارای ویژگی های غنی هستند، بلکه به شبکه های جداگانه برای ارتباطات صوتی و داده نیز نیاز ندارند. با IP-PBX، یک کاربر از طریق یک خط به اینترنت، ارتباطات VoIP و ارتباطات تلفنی سنتی دسترسی دارد. اکثر سیستم های سانترال، هرچند نه همه، امروزه IP-PBX هستند.

 

سانترال هاست شده چیست؟


همچنین به عنوان سانترال مجازی شناخته می شود، یک سانترال میزبانی شده عملکرد PBX را به عنوان یک سرویس از طریق ابر ارائه می دهد. شرکت‌های مختلف سانترال‌ها را با هزینه ماهانه ارائه می‌کنند و تمام نیاز کاربران دستگاه‌های تلفن و روتر آنهاست. در حالی که سیستم‌های سانترال میزبان معمولاً نمی‌توانند برای نیازهای تجاری پیچیده‌تر تطبیق داده شوند، اما به دلیل هزینه نسبتاً پایین و این واقعیت که نیازی به سرمایه‌گذاری اولیه ندارند، برای کسانی که یک کسب‌وکار کوچک را اداره می‌کنند، گزینه‌ای عالی هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۰۱ ، ۱۹:۳۰
سعید طحانی
جمعه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۰۰ ب.ظ

سیستم تلفن سازمانی چیست؟


ارتباطات در دنیای تجارت اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است. هر چقدر هم که سازمانی شما بزرگ باشد یا کوچک، چه به صورت دیجیتالی و چه در دنیای آجری کار کند، ضروری است که با همه ذینفعان خود به طور موثر ارتباط برقرار کنید.

هر کسب‌وکار هوشمند یک سیستم ارتباطی چند کاناله را اجرا می‌کند، اما با وجود اهمیت ایمیل‌ها و برنامه‌های پیام فوری، تلفن مانند همیشه مهم است. به همین دلیل است که درک سیستم تلفن تجاری و یافتن سیستم مناسب برای شما مهم است.

آنچه شما در سیستم تلفن سازمانی نیاز دارید
انتخاب یک سیستم تلفن تجاری با انتخاب یک تلفن برای استفاده خانگی یا شخصی بسیار متفاوت است. هنگامی که به دنبال یک سیستم تلفن تجاری بزرگ، متوسط یا کوچک هستید، گزینه‌های زیادی و سیستم عامل‌های بی‌شماری را پیدا خواهید کرد، بنابراین به شما کمک می‌کند دقیقاً بدانید به دنبال چه هستید. اینها برخی از ویژگی های مشترک هستند که ممکن است برای شما مهم باشند:

چند خط
ارسال تماس به چندین منبع
پاسخگویی خودکار
سیستم نوبت دهی تماس در انتظار
امکانات تماس کنفرانسی
پشتیبانی از هدست، با سیم و بی سیم
پیدا کردن سیستم تلفن مناسب برای سازمانیتان به شما این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌های مورد نیاز خود را با قیمتی که می‌توانید بخرید، دریافت کنید. به همین دلیل منطقی است که گزینه های سیستم تلفن خود را با دقت در نظر بگیرید. در حالی که بسیاری از سیستم ها در بازار هستند، شما با سه انتخاب اصلی سیستم عامل روبرو خواهید بود: PBX، KSU و VoIP. نگران کلمات اختصاری نباشید، ما به زودی توضیح خواهیم داد که هر یک از آنها چیست و به شما کمک می کنیم انتخاب درستی داشته باشید.

تلفن سازمانی

سیستم تلفن سازمانی
سیستم های تلفن ارتباطات خصوصی (که معمولاً به اختصار PBX نامیده می شود) توسط بسیاری از شرکت های کوچک تا متوسط استفاده می شود. این سیستم ریشه در سیستم‌های تلفن تجاری اولیه دارد که در دهه 1980 ظاهر شد، اما PBX در سال‌های اخیر توسط اینترنت تغییر یافته است، به این معنی که اکنون به عنوان یک راه‌حل میزبانی ابری در دسترس است.

سیستم‌های سانترال مدرن با سیم‌ها خداحافظی کرده‌اند و فضای کاری را به مکانی امن‌تر و کم‌تر درهم می‌سازند. ماهیت متمرکز آن، برقراری و دریافت تماس‌های متعدد در کسب‌وکار را آسان می‌کند، و همچنین دارای منبع تغذیه بدون وقفه است، که این را به انتخابی عالی برای قابلیت اطمینان تبدیل می‌کند.

واحدهای کلیدی سیستم
از میان این سه گزینه اصلی سیستم تلفن تجاری، Key System Units یا KSU، ابتدایی‌ترین گزینه است. این امر آن را به ویژه برای مشاغل کوچکتر یا برای کسانی که با بودجه محدود کار می کنند مناسب می کند، اما به این معنی است که فاقد برخی ویژگی های پیشرفته تر است.

این از طریق یک واحد سوئیچینگ مرکزی، خود KSU، کار می‌کند که تعیین می‌کند هر تماس از کدام خط هدایت شود. در حالی که قابل اعتماد است، این بدان معنی است که انعطاف‌پذیری ندارد و برای کسب‌وکاری با تعداد زیادی کارگر یا کسب‌وکاری که به دنبال گسترش سریع است، مناسب نیست. با این حال، مزیت اصلی آن می تواند مقرون به صرفه بودن آن برای مشاغل کوچکی باشد که در محدوده آن قرار می گیرند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۰۱ ، ۱۹:۰۰
سعید طحانی