آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

آموزش، محصولات فروشگاهی، خدمات، تعمیرات

يكشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰ ق.ظ

آبکاری فلزات و جایگاه مس در آبکاری

آبکاری فلزات و جایگاه مس در آبکاری

در آبکاری فلزات (آبکاری نیکل و کروم ) لازم است تا دقت های لازم صورت بگیرد. در صورتی که دقت لازم صورت نگیرد مشکلاتی در آبکاری به چشم می خورد. یکی از مهم ترین و شایع ترین مشکلات پوشش دهی ضعیف محصول و ضخامت کم پوشش است. اما عواملی در این میان وجود دارند که پوشش نازک محصول را به دنبال دارند.

این عوامل عبارت اند از:

  • دمای بسیار بالا در حین آبکاری
  • شدت پایین جریان الکترولیت
  • پایین بودن  اسید کرومیک یا بومه وان
  • بالا بودن  کاتالیزور در محصولاتی که در آبکاری از کاتالیزور استفاده می کنند. 

پوشش های فلزات می تواند شامل طلا، نقره، قلع، نیکل، نیکل صدفی، پوشش آلیاژی بر روی نیکل، فسفاته، مس و پوشش سیاه، تنگستن، برنج و کروم و گلوانیزه باشد.

 

مس یکی از این فلزات است که انعطاف پذیری بالایی دارد. این فلز به رنگ نارنجی است و در زیر زمین وجود دارد. این فلز قابلیت کشندگی بالایی دارد. از دیگر ویژگی های آن می توان به نرم و هادی بودن آن اشاره کرد. این فلز رسانای گرما و برق است. از این ماده می توان برای آبکاری نهایی و یا ساخت زیر لایه ای برای لایه اصلی استفاده کرد. از این فلز می توان به تنهایی برای آبکاری محصولات استفاده کرد. اما این فلز معمولا به عنوان پایه ای برای فلز های دیگر عمل می کند. این فلز به سبب این که رساننده خوبی برای گرما و برق می باشد معمولا کاربرد بسیار زیادی را در زمینه مهندسی و صنعت دارد. اما محصولاتی که از فلز مس برای آبکاری آنها استفاده می شود، معمولا بسیار انعطاف پذیر هستند و می توان به راحتی با کمی پرداخت ظاهری درخشان برای آنها ایجاد کرد. انعطاف پذیری بالای این فلز و نرم بودن آن باعث می شود تا از این فلز در صنعت آب بندی استفاده کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی